BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

salam

Saturday, April 9, 2011

CERPEN- ANDAI ADA WAKTU

Andai ada waktu-CERPEN
PROLOG


Januari  hampir melabuhkan tirainya,. Aku masih setia disini menunggu,. Entah bila penderitaan ku akan berakhir,. Takdir seolah-olah bermain dengan ku,. Di mana gembira dan bahagia yang selama ini aku kecapi,.

Kehadiran Syifa' Aleeysya seolah-olah satu beban dalam hidupnya,. Baru setahun aku mengecapi bahagia bergelar seorang ibu kepda cahaya mata yg merupakan bukti kash kami,.aku ditinggalkan lagi,. 

Kami di tnggalkan,.

Tp ibu gembira kerana Aleeysya ad bersama ibu,.
Wajah mulus puteri tunggalku ku tatap dengan penuh kasih sayang,. Wajah yg bnyak persamaan dgn abi nya,.
Alangkah bahagianya andai aku dpat terlelap sperti aleeysya,. Indah di buai mimpi,. Lena hinga hujung dunia,.

Tidak!!!! Aku tak boleh terlena sebegitu,. Aleeysya segala-galanya bagi aku,. Siapa akan menjaganya jika bukan aku???

''Aleeysya,. Ibu syg Aleeysya,. Ibu janji ibu takkan tggalkan Aleesya,. Ibu janji,.''

''Ibu.. Kenapa ni? Ibu nangis?''. Ak terkejut. Bunyi suara Aleeysya yag serak-serak basah itu mematikan segera lamunan ak terhadap suami tersyg,.

''Tak syg,. Mata ibu masuk habuk,. Sayang tdur lg ya,. Esk flight kita awal pagi tau,. Kalau leeysya lambat,ibu tnggal tau''. Ak cuba mengubah topik

''Ibu tdur la dgn leeysya,. Malam ni je ibu,. Esk ibu dah tdur dgan abi,.''

Ak terkejut,. Macam mana dia tahu?? Mimpi ke td?

No comments :

Post a Comment


Online Now Icons
 
AQU INSAN BIASA :)